Чому гріється масло в гідравліці? Таке питання, на жаль, нам часто задають при обслуговуванні пресів, екскаваторів, підйомників, верстатів і будь-якого іншого обладнання з гідросистемами, в тому числі і такого важливого, як чилер для охолодження масла. Наші спеціалісти добре розуміють, що перегрів – це одна з головних причин виходу з ладу техніки.
Ось де це особливо критично:
- гідравлічний прес працює з великими навантаженнями;
- навантажувач на будівельному майданчику довго стоїть з увімкненою системою;
- автоматизована лінія працює без зупинки;
- маслостанція стоїть в закритому приміщенні без вентиляції.
Ось що важливо: якщо вчасно не розібратися, чому гріється гідравлічне масло, система може закипіти. Це призведе до руйнування ущільнень, втрати в’язкості і кавітації в насосі.
Содержание
Причина нагрівання масла в гідросистемі – основні варіанти
Треба розуміти, що причина нагрівання масла в гідросистемі – це не одна несправність. Ми вважаємо, що найчастіше перегрів викликається поєднанням факторів: механіка, налаштування, зовнішня температура, стан фільтрів.
Ось таблиця з найчастішими причинами:
Причина | Що відбувається | Як проявляється |
Занадто високий тиск | Масло перекачується з надлишковим зусиллям | Підвищений шум, зростання температури |
Забруднення фільтра | Збільшується опір потоку | Насос працює з перевантаженням |
Дрібна щілина в розподільнику | Масло дроселюється на постійній основі | Швидкий перегрів |
Несправний термостат або датчик | Не вмикається вентилятор або охолоджувач | Масло кипить у бачку |
Недостатня охолодження | Радіатор засмічений або мало потужності | Гаряче масло, втрати потужності |
Малий об’єм масла | Об’єм не встигає віддати тепло | Перегрів навіть при малих навантаженнях |
Порушена циркуляція | Повітря, кавітація, завоздушеність | Бульбашки в бачку, перегрів |
Гріється масло в гідравліці – що можна перевірити самому
Гріється масло в гідравліці, але поки немає можливості викликати техніків? У такому разі ви повинні знати, що є мінімум, який можна перевірити своїми силами:
- Фільтр: огляньте індикатор засміченості, при необхідності замініть.
- Рівень масла: долийте до потрібного рівня, якщо він упав.
- Вентилятор: чи працює він при навантаженні? Якщо ні, проблема або в ньому самому, або в термостаті.
- Температура поверхні: порівняйте на вході і виході радіатора.
- Протікання: вони можуть заважати нормальній циркуляції.
Цікаво: нормальна температура масла в гідросистемах – від 45 до 60 °C. Якщо вище – уже перегрів.

Чому кипить масло в гідравліці – найтяжчі випадки
Чому гріється гідравліка – питання, яке вже говорить про серйозну проблему. Ми вважаємо, що кипіння відбувається не тільки від температури. Це результат збоїв у системі охолодження і налаштування обладнання.
Читайте також чому піниться масло в гідравліці
Причин, насправді, може бути достатньо багато. Серед них можна виділити найтяжчі, які потребують негайного реагування з боку людини. Наприклад, якщо охолодження не вмикається (вентилятор зламаний, радіатор засмічений, термостат «заліп»), насос працює під навантаженням без паузи, погана прокачка (масло затримується всередині системи) або відзначається висока температура навколишнього середовища (наприклад, літо, цех без вентиляції).
Обережно: кипляче масло виділяє пари, які небезпечні для здоров’я і займаються при контакті з нагрітими частинами. Ні в якому разі не експлуатуйте систему з киплячим маслом!
Що впливає на перегрів у спеку – сезонний фактор
Недостатньо просто знати, чому гріється масло в гідравліці, важливо ще й усунути першопричини. Потрібно відзначити, що дана проблема найчастіше проявляється влітку. Ми не раз стикалися з ситуаціями, коли в умовах спеки той же чилер не справляється з навантаженнями навіть при нормальному налаштуванні системи.
Ось що особливо впливає: сонячний нагрів масла в зовнішніх баках і трубках, перегріте повітря в цеху без витяжки, а також зниження ефективності радіаторів при температурі вище 35 °C.
У таких випадках допомагає перехід на масло з підвищеною термостабільністю, установка тіні над обладнанням і окрема система вентиляції. Іноді вигідніше перенести установку бака в тінь або всередину приміщення, ніж міняти всю систему охолодження.
Рекомендуємо прочитати якою має бути температура гідравлічного масла
Сильно гріється масло в гідравліці – наш практичний досвід
Сильно гріється масло в гідравліці – ситуація, яку ми бачимо в значній кількості звернень. На основі нашого досвіду в обслуговуванні і ремонті гідравлічних систем за більш ніж 11 років, ми робимо акцент на 3-х речах:
- Діагностика під навантаженням. Не просто заміри на холостому ходу, а з імітацією роботи.
- Перевірка і налаштування редукційних, запобіжних і розвантажувальних клапанів.
- Аудит системи охолодження – підбираємо радіатори, термостати, автоматику.
За роки роботи ми зіткнулися з сотнями прикладів, коли причина була неочевидною: від неправильної орієнтації бачка до завоздушування при заміні фільтра. Ми знаємо, як важливо не просто замінити масло або вентилятор, а знайти джерело перегріву. Цей підхід допомагає заощадити клієнтам час і гроші.

Часто задавані питання (FAQ)
Чому масло в гідравліці починає сильно грітися при навантаженні?
Швидше за все, тиск у системі вище норми або масло не встигає охолоджуватися. Це може бути через засор у фільтрі, погану прокачку або слабкий радіатор.
Чи можна використовувати гідравліку, якщо масло нагрілося до 80 градусів?
Ні. Це вже перегрів. При такій температурі масло втрачає в’язкість, зменшується тиск, зношуються насоси і ущільнення. Краще зупинити систему.
Що робити, якщо масло гріється навіть після заміни фільтра?
Перевірте роботу радіатора, рівень масла і налаштування клапанів. Можливо, проблема в зносі насоса або неправильній схемі циркуляції.
Скільки градусів допускається для масла в гідросистемі?
Оптимально – 45–60 °C. Граничне значення – 70 °C. Все, що вище – критично і потребує втручання.
Як зрозуміти, що масло почало закипати?
Якщо гріється масло в гідросистемі, то з’являється характерний запах, масло піниться, в баку чути звуки кипіння. Іноді – легкий дим. Це небезпечний сигнал, систему потрібно відразу зупинити.
Чи може масло грітися через неправильне налаштування тиску?
Так. Якщо клапан не скидає зайвий тиск, насос постійно працює на максимумі. Це одна з головних причин перегріву.
Список використаної для написання статті літератури
- Bosch Rexroth. Hydraulics Troubleshooting Guide, 2021
- Parker Hannifin. Industrial Hydraulics Manual, 6th ed., 2019. ISBN: 9780578218603
- ISO 4413:2010 — Hydraulic fluid power — General rules and safety requirements.
