Чому піниться масло в гідравліці?

Чому піниться масло в гідравліці?

Чому піниться масло в гідравліці? Це питання повинно цікавити тих, хто працює з гідравлічним обладнанням – чи то будівельна техніка, промислові преси або верстати. Ми знаємо, що охолодження гідравлічного масла – це дуже важливий процес, і що поява піни в системі може бути серйозною проблемою, яка призводить до погіршення роботи і навіть поломок.

Якщо раптом гідравлічна система починає працювати з перебоями, рухи стають сповільненими або неточними. Причина може бути в тому, що піниться гідравлічне масло. Ось декілька прикладів, як вам допоможуть знання з цієї статті:

  • зможете визначити причину утворення піни в гідравліці;
  • зрозумієте, до яких проблем призводить піна в системі;
  • дізнаєтесь, як запобігти або усунути піну в гідравлічному маслі;
  • зможете продовжити термін служби вашого обладнання і уникнути дорогих ремонтів.

Содержание

    Піниться гідравлічне масло – що це означає

    Піниться гідравлічне масло? Це означає, що в ньому присутні бульбашки повітря, які не схлопуються відразу, а залишаються стабільними.

    Це не просто косметичний дефект. Насправді, повітря в маслі – це велика проблема для гідравлічних систем. Гідравліка працює за рахунок нестискуваності рідини. Коли масло піниться, воно стає стискуваним через велику кількість бульбашок повітря.

    Ми знаємо, що це відразу ж знижує ефективність системи. Тиск у гідравлічних циліндрах падає, рухи стають нечіткими, а обладнання працює повільніше.

    Чому піниться масло в гідравліці – основні причини

    Чому піниться масло в гідравліці? Є декілька основних причин, через які це відбувається. Ми можемо виділити найчастіші:

    1. Попадання повітря в систему: це одна з головних причин. Повітря може проникати через нещільні з’єднання, зношені ущільнення насосів або циліндрів, через бак з низьким рівнем масла, де насос починає хапати повітря.
    2. Неправильний рівень масла: якщо його занадто мало, насос може забирати повітря з бака. Якщо масла занадто багато, воно може сильно перемішуватися, що також сприяє утворенню піни.
    3. Неправильне масло: використання масла, яке не підходить для даної гідравлічної системи, може викликати піноутворення. Різні масла мають різні присадки, в тому числі і протипінні.
    4. Забруднення масла: домішки, такі як вода, бруд, пил або навіть змішування різних типів масел, можуть погіршити протипінні властивості гідравлічного масла.
    5. Висока температура масла: при високих температурах в’язкість знижується, і повітря з нього виходить гірше. Крім того, деякі присадки можуть руйнуватися при перегріві. Читайте також чому нагрівається гідравлічне масло.
    6. Поломка насоса або інших компонентів: зношений або несправний насос може створювати турбулентність, яка сприяє захвату повітря. Також можуть бути проблеми з фільтрами.

    На підставі наших досліджень, часто це комбінація кількох факторів.

    Почему пенится масло в гидравлике – основные причины

    Піниться гідравлічне масло – наслідки для системи

    Якщо піниться гідравлічне масло, то це не тільки ознака несправності, але й причина нових проблем. Бульбашки повітря в маслі призводять до зниження ефективності, кавітації, перегріву (як окремих компонентів, так і всієї системи), прискорення окиснення масла, зносу компонентів.

    Ми переконані, що ігнорувати піну в гідравліці не можна. Це прямий шлях до дорогого ремонту.

    Як запобігти утворенню піни в гідравлічному маслі

    Щоб уникнути ситуації, коли піниться гідравлічне масло, ми рекомендуємо наступні дії:

    1. Контролюйте рівень масла: регулярно перевіряйте його рівень у баку. Він повинен бути між мінімальною і максимальною позначками.
    2. Використовуйте правильне масло: завжди заливайте тільки те гідравлічне масло, яке рекомендовано виробником обладнання. Звертайте увагу на клас в’язкості і наявність необхідних присадок.
    3. Перевіряйте систему на герметичність: регулярно оглядайте шланги, з’єднання, ущільнення на предмет витоків або місць, де може підсмоктуватися повітря. Підсмоктування повітря часто непомітне без спеціальних засобів.
    4. Стежте за чистотою масла: не допускайте попадання води або сторонніх частинок у гідравлічну систему. Використовуйте якісні фільтри і міняйте їх вчасно.
    5. Контролюйте температуру масла: перегрів – це ворог гідравліки. Переконайтеся, що система охолодження працює справно.
    6. Регулярно міняйте масло і фільтри: масло з часом втрачає свої властивості, включаючи протипінні присадки. Дотримуйтесь рекомендацій виробника щодо інтервалів заміни.

    Наш досвід показує, що ці прості кроки допомагають уникнути багатьох проблем.

    Рекомендуємо прочитати якою має бути температура гідравлічного масла

    Що робити, якщо піниться масло в гідравліці

    Якщо ви помітили, що піниться масло в гідравліці, ми радимо негайно вжити заходів.

    Читайте також чому гріється масло в гідравліці

    В першу чергу, потрібно зупинити обладнання, оскільки продовжувати роботу з пінящимся маслом небезпечно. Перевірте рівень масла – якщо він низький, долийте. Огляньте систему на підсмоктування повітря, перевірте всі з’єднання, шланги, ущільнення. Можливо, потребуватиметься їх заміна.

    Забитий фільтр може створювати опір і сприяти піноутворенню. Якщо масло старе, брудне, або ви підозрюєте, що воно змішалося з іншим типом, його потрібно повністю замінити. Якщо ви не можете знайти причину самостійно, краще викликати кваліфікованих техніків.

    11-річний досвід роботи у сфері охолодження рідин, монтажу кліматичних систем і виробництва холодильного обладнання дозволяє нам стверджувати, що своєчасна діагностика і усунення проблем з гідравлічним маслом запобігають серйозним поломкам. Ми бачимо, як багато проблем можна вирішити, просто приділяючи увагу стану гідравлічної рідини.

    Знання того, чому піниться масло в гідравліці, дає вам можливість швидко реагувати на проблему, запобігати поломкам і продовжувати термін служби дорогої техніки.

    Что делать, если пенится масло в гидравлике

    Часто задавані питання (FAQ)

    Чи можна ігнорувати піну в гідравлічному маслі?

    Не рекомендується. Піна знижує ефективність системи, погіршує змащування, викликає кавітацію і прискорює знос компонентів. Це може призвести до серйозних поломок і дорогого ремонту.

    Як швидко піна пошкоджує гідравлічну систему?

    Швидкість пошкодження залежить від інтенсивності піноутворення і умов експлуатації. Тривала робота з пінящимся маслом швидко зношує насоси і клапани, викликає перегрів і прискорене окиснення, скорочуючи термін служби всієї системи.

    Чи завжди піна вказує на поломку?

    Не завжди. Іноді легке піноутворення може бути тимчасовим явищем, наприклад, після заміни масла або при першому запуску системи. Але якщо піна стабільна і зберігається довго, це майже завжди вказує на проблему, що потребує уваги.

    Які присадки додають у гідравлічне масло для боротьби з піною?

    У гідравлічні масла додають спеціальні протипінні присадки, зазвичай на основі силіконів. Вони знижують поверхневий натяг масла, дозволяючи бульбашкам повітря швидше руйнуватися і виходити з рідини.

    Чим відрізняється піна від повітря, розчиненого в маслі?

    Розчинене повітря невидиме і не викликає проблем, поки не виходить з розчину. Піна ж – це видимі бульбашки повітря, захоплені в об’ємі масла, які вже створюють проблеми стискуваності і змащування. Піна – це симптом надлишку повітря в системі.

    Чи потрібно міняти гідравлічне масло при появі піни?

    Якщо піна стійка, а інші причини (низький рівень, підсмоктування повітря) виключені, то заміна масла часто є необхідним кроком. Піна може вказувати на старіння масла або руйнування його протипінних присадок.

    Перелік використаної для написання статті літератури:

    1. Fitch, E. C. (2012). Proactive Maintenance for Mechanical Systems. Noria Corporation. ISBN: 978-0-9774677-3-7.
    2. ISO 4406:2017. Hydraulic fluid power — Fluids — Method for coding the level of contamination by solid particles.
    3. Наукова стаття: Spikes, H. A. (2004). “The History and Future of Lubricating Oil Additives.” Tribology Letters, 17(3), 329-335. DOI: 10.1023/B:TRIL.0000044558.91799.d7.
    4. Totten, G. E., & Westbrook, S. R. (Eds.). (2003). Fuels and Lubricants Handbook: Technology, Properties, Performance, and Testing. ASTM International. ISBN: 978-0-8031-2096-7.

    Роман Кравцов

    Головний консультант з технічних питань
    Досвідчений фахівець у сфері промислового охолодження, HVACR-систем та технічного консалтингу. Його експертиза охоплює повний цикл роботи з інженерними рішеннями: від попереднього аналізу потреб клієнта до впровадження складних систем у реальних умовах виробництва....
    Всі статті автора →
    Vehicle added!
    The vehicle is already in the wishlist!